Even iets héél anders; 026 fotowalk

026 Klarendal f/22 tegenlicht
Klarendal - f/22 - Tegenlicht

Vandaag meegedaan en meegewandeld met de 026 fotowalk en had geen idee wat ik ervan moest verwachten. Wel dat we Klarendal in gingen. Nou daar was ik al héél lang niet meer geweest en uiteindelijk een heerlijke 3 uur lopen slenteren met 5 mede fotografen en uiteraard tussendoor plaatjes lopen schieten. 

 

Stadsfotografie of Straatfotografie

Stadsfotografie is het dus geworden. En wat doe je dan? Ja dan leg je vast wat er om je heen gebeurt. Ook weer een manier om anders te leren kijken en gelijktijdig ook beseffen dat wat ik normaliter doe echt wel iets heel anders is. Staan we daar eigenlijk in het hart van het modekwartier, staat daar echt en ultiem mooie vrouw, gele jas en rode tas, hoe goed kon ik daarmee het beoogde thema van de fotowalk vastleggen! Wat denk je, te laat met afdrukken?

Waarom omdat ik simpelweg niet direct afdruk, maar eerst ging kijken en composeren. Kortom de dame ging anders staan en toen ik wel had afgedrukt reed er een vreselijk irritante vrachtwagen het beeld in. Ander voorbeeld van anders fotograferen, twee dames staan super tof de etalage in te kijken, paste ook perfect bij het thema. Ik wil afdrukken, inderdaad op moment dat ik het zie lopen ze net weg. Kortom, stadsfotografie was dus ook oefenen voor straatfotografie en straatfotografie werd stadsfotografie.

 

Wel een paar heerlijke foto's kunnen maken van oa. een ietwat vaal rode Kever voor een oude etalage aan de Klarendalse weg, de stadsmolen de Kroon bezocht en beklommen om uiteindelijk bij de gerenoveerde Menno van Coehoorn kazerna te belanden waar o.a. deze foto is gemaakt. Wat kent Arnhem toch mooie stekjes. Vroeger kwam ik hier nog weleens, ben er zelfs nog in de buurt naar school geweest en daarom des te leuker om zo opnieuw je stad te verkennen. Zonder dat ik er erg in had, 300 foto's lopen schieten met de super handige Fuji X-A1. Uiteindelijk nu nog zo'n 100 foto's in mijn bibliotheek over..... bekijk een impressie van wat ik vastlegde vandaag hier.

 

Op naar de volgende 026 fotowalk wat mij betreft, want het is ook hardstikke leuk om andere Arnhemse fotografen te ontmoeten en hun hun ding zien doen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    P@tje (zondag, 23 maart 2014 09:15)

    Wat ik lees is dat je snel moet schieten, je ziet iets en pats drukken maar....??
    Maar hoe doe je dat met je instellingen dan, alles op automatisch instelling of echt bewust je instelling vooraf checken en instellen.

    Leuke serie geworden man, en wat ik ook al op Flickr schreef zijn de kleur contrasten gaaf. Weet niet of je dit bewust zo gedaan hebt hoor, maar valt wel op.

    see you P@tje

  • #2

    Arjan (dinsdag, 25 maart 2014 21:36)

    Leuke website Dave, ook hier genoeg prachtige foto's van jou te zien!


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
PosbankII-28.jpg
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.