2 weken geleden en het weer scherp zien







Precies twee weken geleden crashte mijn PC (DELL XPS2710) en door onzorgvuldigheid van mezelf moest ik gedwongen afscheid nemen van een ruim aantal foto’s!! Inmiddels loopt de PC weer na een schone installatie en zie ik het allemaal weer scherper!


Ik moet wel eerder zeggen dat ik als een leek naast de PC dokter heb zitten kijken om te zien hoe geavanceerde PC’s heden ten dage geïnstalleerd worden, iets met startup disks, legacy boot enzovoorts. Moet toch echt bekennen dat ik hier echt géén verstand meer van heb en wil hebben! Gelukkig weet ik me nog wel prima te redden met de inrichting, de installatie van softwaren. Anti-virus en firewall beschermen alles weer, het beeldscherm is met de Spyder Pro4 weer gekalibreerd, Adobe Creative Cloud (Lightroom & Photoshop) geïnstalleerd, de schijven zijn gepetitioneerd, foto’s zijn dubbel opgeslagen en eigenlijk is het alleen nog wachten op de kabelmonteur, zodat alles bedraadt en met hogere snelheden digitaal verstuurd wordt. Als dat klaar is gaat de laatste stap in werking, de NAS configureren en ervoor zorgen dat alles dubbel beveiligd (back-up) is, bestanden vanaf diverse plekken benaderbaar zijn en georganiseerd.


Ondertussen heb ik Lightroom op de PC staan, diverse presets geïnstalleerd voor bewerkingen, de mappen structuur overeind, met helaas een gapend gat aan foto’s tussen zomer 2013 en 2014 en importeer ik de foto’s van deze zomervakantie. Daarna kan ik eindelijk, daar heb ik me echt op verheugd RECENTE foto’s, waar je er hier al enkele van ziet (alle foto's zijn afkomstig uit mijn Fuji XT-1) importeren en de draad ook weer op de PC verder oppakken. Want ik heb de afgelopen week zoals jullie al over konden lezen en zien opnieuw de John Frostbrug gefotografeerd, naar Kinderdijk geweest waar de molens verlicht waren ’s avonds en ook in de omgeving van Wijk bij Duurstede wat avondopnames gemaakt.


Kortom, ‘Make Your Memory Today’ en doorgaan weer ik mee bezig was, zoals jullie zien op deze foto die ik gisteren maakte….lekker fotograferen, ‘vastleggen-beleven-herbeleven’

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Peter (vrijdag, 05 september 2014 19:17)

    Goed dat je weer 'up and running' bent. Dit overkomt jouw niet nog een keer. Mooie reeks. Net ook het bos in geweest om mijn eerste paddenstoelen serie te maken, mijn broek kan weer de was in.

  • #2

    PinguinPP (vrijdag, 05 september 2014 20:44)

    In ieder geval goed te lezen dat je 'digitale foto studio' weer is ingericht en operationeel is!
    Ten aanzien van het 'gapend gat', dat wordt veel herbeleven. Weet dat je hier altijd welkom bent!
    Bovenstaande foto-serie laat zien dat je weer vol energie en creativiteit zit, houden zo Dave!

  • #3

    Texel de Heus (zaterdag, 06 september 2014 17:29)

    Wat zal jij weer blij zijn dat al die ellende weer een beetje achter de rug is.
    Het lijkt mij verschrikkelijk om een gedeelte kwijt te zijn.
    Mooi dat je er weer mee door kan, klein voordeeltje is wel dat je weer een goede reden hebt om weer naar al die mooie plekjes terug te gaan...........

    Groet Texel de Heus.


Recente foto's

A remarkable year 2023 and a highlight of it Stokksnes Vestrahorn Iceland
Hoogtepunt van de herfstkriebels
Panorama van een oude trekvaart
Een blik op de stad Rotterdam
Golden delicious het paarse goud
Tweede fase van de ochtend
After Sunset appetizer
Heidekoorts op het Quin
De vuurtoren 365 dagen per jaar
nldazuu_Btwln_2014 december 07-29900_HDR.jpg
Paarse goud  | Purple Gold
PosbankII-28.jpg
Nederland van Boven
Zonsopkomst en regenboog bij Kaap Noord Texel
Texels momentje gisteravond
Seasons ending
Zonsopkomst bij Zeddam
Korenbloemen in het veld
Blue hour bij de Beatrix Molen
Het Kapelletje op de Heuvel
Kleurrijke lente in het Sonsbeek park Arnhem
Sonsbeek park Arnhem, de Witte Villa
Blauwe uur bij de Marsch
Tulpen; een andere blik op...
IMG_6476.jpg
DZ_10 juni 2012-21.jpg
Reynisfjara black beach
All Along the Watch Tower
The Colour is Magic
As it is

Social


Contact

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.